Haber

İGA: İstanbul Havalimanı yapılmadan önceki jeolojik yapı değişti

İstanbul Havalimanı işletmecisi İGA ve şirketin Planlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İsmail Hakkı Polat, İstanbul Havalimanı inşaatına ilişkin açıklamalarda bulundu.

Açıklamada, 2015 yılı tasarım aşamalarında İstanbul’da meydana gelebilecek olası deprem senaryolarının İstanbul Havalimanı’nda planlanan tüm tesis ve yapılara olası etkilerinin dikkate alındığı belirtilirken, şunlar kaydedildi:

“Bu amaçla Mayıs 2015 tarihli İstanbul Havalimanı Sismik Tehlike Raporunu hazırlayan İGA, bu süreçte Boğaziçi Üniversitesi Deprem Mühendisliği Bölümü Fahri Profesörü Mustafa Erdik, Deprem Güçlendirme Derneği (DEGÜDER) Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Türkkan ve Özyeğin Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Kurucu Başkanı Prof. Bölüm Başkanı Prof. Dr. Atilla Ansal liderliğinde ulusal ve uluslararası bir grupla çalıştı.Raporda, meydana gelebilecek rastgele bir depremin beklenen etkilerinin belirlenmesi amacıyla bölgenin sismik tehlike değerlendirmesi yapıldı deprem tehlikesi için kaynak faylar üzerinde oluşmakta olup, zemin ve binaların tasarımında kullanılacak olan sarsma yükleri İstanbul Havalimanı’na özel olarak tespit edilmiştir.”

‘HAVALİMANI YAPILMADAN ÖNCE JEOLOJİK YAPI DEĞİŞTİ’

Açıklamada görüşlerine yer verilen İGA İstanbul Havalimanı Planlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Polat, İstanbul Havalimanı’nın tasarım ve inşaatının 475 tekrarlama periyoduna sahip DD2 depreminin etkisinde kesintisiz hizmet prensibiyle tamamlandığını belirtti. yıl ve dedi ki:

“Kriterimiz, İGA İstanbul Havalimanı’nın beklenen İstanbul depremi sonrasında zarar görmemesi ve kesintisiz kullanım prensibiyle çalışmaları esas alındı. Beklenen bir İstanbul depremi olması durumunda terminal, hava trafik kulesi, enerji dahil tüm binalarımız merkez, ARFF istasyonları ve hava tarafı ‘pist’- “Apron-taksi yollarında tasarım ve yapım çalışmalarımızı operasyonlar aksamayacak şekilde deprem modellememiz çerçevesinde gerçekleştirdik. Havalimanı yapılmadan önceki jeolojik yapı değiştirilerek olası sarsıcı yükleri de içerecek şekilde havalimanı işletmeciliğine uygun hale getirildi.” (HABER MERKEZİ)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu